Another Ravaged Storyteller (netbug009) wrote,
Another Ravaged Storyteller
netbug009

Pokemon DP163 Review + Picspam

OHBOYOHBOYOHBOYOHBOY 8D

Yeah, I'm a day late here, huh? Well, I honestly needed some time to warm up to this; I was expecting more of a Chim-Charred feel and it took me a while to realize that it was still a cool episode even if I didn't get it how I wanted. Plus, once I realized that I spent the rest of the day garnering more information, pictures, and footage and spazzing with Silver Wings over it, so yeah. xD;;;;

That said, I'm just going to do my entire epi-picspam now, and when it airs in the states (And even though I pretty much spoiled myself silly, I WILL be watching it in the States.) I might bring a few points up.

Warnings: Spoilers, a ton of pictures, allcaps, and making fun of
EVERYBODY.

HAY GUYS. I KNOW IT WASN'T OBVIOUS WITH A TITLE LIKE "SCORCHING EVOLUTION! INFERNAPE!" OR ANYTHING, BUT MONFERNO TOTALLY EVOLVED TODAY.



INTO A FLYING TYPE.


Okay, so, anyways...



I'm starting to like Barry more in recent episodes. He's still kinda annoying, but he's growing more character.

Poor Ash though; even he beat the kid to 8 badges. Then again, he is pretty impatient. XD



Meanwhile...

THIS TIME WE HAVE PICTURES. WE CAN'T LOSE.



And here's where things start to get interesting.

Really, I may dislike Paul, but there's never a dull episode when he shows up. It like he sucks all the dull into himself and everybody else becomes more interesting and-

Barry: OH MY GOSH IS THAT PAUL?!



HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL
HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL
HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL HAI PAUL

....Wanna battle? 8D



So Paul tells N00b!Barry to go bug Ash, and the Beacon Badge comes up...



...Which makes Paul rather angry.

Okayyyy.... why does he even CARE where Ash goes for gym battles?

And with that, the first half is pretty much over.

INTERMISSION SONG TIEM



TEAM ROCKET'S ROCKIN!

Talkin Trouble Walking Trouble Double Trouble Big Trouble's Gonna Follow Yoooooouuuu~!




So all the slow set up is over and the episode is gonna get more awesome because MONFERNO IS SENT OUT.

The battle begins!

...Why do shonen characters do that nose thing? That's kinda gross.



Oh yeah, I'm making icons of this. %D



Paul comes and watches the fight. He's actually paying attention to Ash. Hm.

So the battle is going wonderfully and life is good until...




UH....

OOPS.


(Monferno is blasting off agaaaaaiiiiiinnnnnnnnnn!)

Geez, that was harsh. And poor Ferny goes screaming all the way into the woods and CRASHES REDICULOUSLY HARD INTO THE GROUND. We can't see him or anything.

And Ash is like "OH CRAP! D8"



"OH CRAP! D8"


"OH CRAP! D8"



":|"

So Ash starts calling out to Ferny and then goes to go after him but GUESS WHO SHOWS UP TO CAUSE A PROBLEM LIKE THEY ALWAYS DO?

LISTEN, IS THAT A TWERP CALLING FOR HIS TOTALLY SCREWED MONFERNO I HEAR?



ON THE WIND, PAST THE STARS, IMA GONNA TRAP YOU ALL IN GIANT BUBBLES. And of course, we have the obligatory "electricity won't work!" moment.

And Ash is like "Oh Noes! D8" and Dawn is like "Oh Noes! D8" and Brock is like "Oh Noes! D8" And Barry is like "wut man I was just visiting for one episode"

And Paul is like ":|"




Yes, those are giant Pokeball bubbles. Team Rocket even says "Getto Daze!"



Brock tries another way to get out. It doesn't go well, but at least Happiny is entertained.

So Team Rocket captures Pikachu and Emploeon and Piplup and is all like "yeah we rok this can't possibly go wrong"

BUT THEN



IT RISES FROM THE WOODS.



IT IS ANGRY.




IT KNOWS WHERE YOU LIVE.



IT RESCUES YOU FROM BUBBLES.

WHAT COULD IT BE?


IT IS...




CRAZEFERNO.

IT WILL EAT YOUR BABIES.

Not really, but eahhgh, that picture creeps me out man. Chimchar looked MILD compared to this. His pupils don't even appear to be looking the same direction. D8

So Ash is like "Yay I'm free but oh double crap! D:" and Dawn is like "oh double crap! D:" and Brock is like "oh double crap! D:" 



Barry is all "wait wut srsly guys I dunno what's happening anymore"



":|"

...No, really. He's just... standing there. The entire time.

Then again, maybe he's the smartest of us all and realizes it's only a matter of time until Team Rocket screws it up for themselves.

Like right now.



OH GOODIE TEAM; A CRAZY MONKEY ON FIRE DESTROYING EVERYTHING.



LET'S CATCH IT.



ASH uses COOLDOWN HUG. It doesn't affect ally CRAZEFERNO...

So yeah, TR tries to grab it, and he BREAKS OUT OF THE GIANT CLAW LIKE A TOOTHPICK. And Ash both to protect the captures pokemon (and probbaly cause not even Team Rocket deserves this) tries to block Monferno.



It doesn't go well.



FATALITY.

(Actually they just blast off but whatever.)


So TR explodes and it makes the ROBOT UNSTABLE.

THE CAGE IS GOING TO FALL.

BUT THE MOST AMAZING CHANGE TAKES PLACE.

GUESS.



PAUL.

ACTUALLY.

DOES.

SOMETHING.

I dunno what he yells to Ash. Probably along the lines of "Go help your stupid Pokemon Stupid. :|"

TRANSLATION UPDATE: ...Or just telling Electrabuzz to keep using protect. Oh well. xD




And so this gives Ash a chance to go and attempt his uber godmodding power of friendship cooldown hug again.



And Paul.... actually looks kinda impressed.

(In unrelated news, did anybody hear about Hell freezing over today? I'm pretty sure it made mainstream news but I'm not sure...)

In all seriousness though; this isn't just Paul being impressed by Ash. This is Paul being impressed by Ash doing something incredibly self-sacrificial for the sake of one of his Pokemon; Paul is impressed by Ash doing an act of kindness for one of his Pokemon. That... that's a HUGE deal. Ash has been trying to show that there is a strength in friendship, and he finally got a small piece of that through Paul's head. After all, Paul has been known to treat his Pokemon more as battle tools; know anybody who would risk getting seriously burned (in theory. Ash never gets seriously burned.) to stop a runaway tank?

So Monferno calms down?



No, he gets worse.... or does he? He also closes his eyes and appears to be struggling.

Ash gives this semi-long, dramatic speech to Monferno while he's trying to calm him down and darnit I NEED A TRANSLATION OF THAT. I wanna know what he said.... ;_;

TRANSLATION UPDATE: Monferno... Remember! The promise you and I made... the promise that we'd grow stronger together! Monferno... don't be swallowed by blaze! Overcome the power and become even stronger! With me... become stronger with me!

DAWWWWWWWWWWWWWWWWW~!
I love the friendship these two have you guys. And Ash, as always, really backing up his words by taking an even worse blaze than he did last time, and Monferno responds by showing that he can handle more now as well.

That also makes more sense for how easily Monferno went into Blaze earlier; the "don't be swallowed" thing seems to point to Ash noticing the problem getting worse.


Meanwhile, Electrabuzz is not doing well, and the cage is about to fall on him. (It really wasn't that bad a fall for the guys in the cage in the first place, but whatever. rule of drama.)



Monferno finally brushes Ash off, and it looks like Ash has still gotten nowhere.



BUT

BUTBUTBUT

HOLD EVERYTHING.



MONFERNO IS CONTROLLING BLAZE.

MONFERNO.

IS.

CONTROLLING.

BLAZE. 8D





And finally, the part everybody knew was coming, but is still really cool.



HECK YES INFERNAPE.



"LOL HAI remember me ima that Chimchar you used to pick on 2 seasons ago 8D"

"Pfft, I totally could have done that. >___>"



And yes, Ash can control him just fine. I never really got why people were so worried about this, so be honest. ^^;;;

Oh and this is the cool part!



INFERNAPE used TOSS THE ENTIRE ROBOT SEVERAL FEET INTO THE AIR.




INFERNAPE used MACH PUNCH THE STUPID CAGE OPEN.




INFERNAPE used RESCUE EVERYBODY IN A SPINNING BALL OF FIRE.



Anybody ever wonder how odd it must be for Pikachu, come to think of it, to have most of his friends go from being about his size to evolving to the point that he looks like a baby compared to them? Just a random thought. I mean, to somebody who doesn't know the show much this whole things looks like a "oh mah gosh you saved us thanks Mr. Big Infernape! *_*" and the Poke-Conversation is probably more along the lines of "Wow! Cool new evo buddy! 8)"

*sniff* Little Chimmy is all grown up. 8')



I wanna know what Paul was talking about too. Something having to do with Infernape.

TRANSLATION UPDATE: "It seems that the power of Blaze was transformed into evolutionary energy. Blaze was controlled... and transformed into a totally different power."

OHHHHHHHHH. Okay, that explains all the "dude he evolved again kinda quickly" comments but... does that also mean blaze was officially dealt with? Hmm. Guess we'll just have to keep watching and see if that's the case. :)

Also, did Monferno PURPOSEFULLY do that? Like, he figured out how to channel it that way? That is too cool. NOTHING THE ANGST BUCKET CAN'T DO I SAY! 8D





And Ash ends up asking him for a battle, and Paul is like "I'll battle you guys in the Sinnoh Leauge."

So, in Paul speak, I think he just said he thinks Ash will make it there.

And Paul walks off with Ash and Barry both smiling after him with a "you so care" look on their faces.

Anyways, last notes: This episode surprised me. I was expecting more like a "Chim-Charred" thing, but instead, while Monferno/Infernape obviously got some epic win moments, this episode was more about Paul's character development. It was surprising to see him affected so much, and I'm excited to see what is being planned for his character next. 8)

Also, are we done with blaze or not? Can Infernape like, totally control it now? And did it feel like to anybody else that blaze came out more easily this time? If it becomes more prominent with evolution, whether or not Infernape has control of this is going to be either a really good or really bad thing.

I have one major beef with this whole thing though.

Infernape is too big to cling to Ash's leg.

:|


Tags: episode review, pokemon
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 31 comments